Şubemiz Olmak İster misiniz?
Sigorta Şubesi Nedir ?
Teknik yapıdan güçlü ve birçok sigorta şirketiyle çalışan acentenin şube açtığı bölgede iş ortaklığı yapılmasıdır. Sigorta acenteliğinden farklı olarak kendi bünyesinde teknik kadrosunu barındırarak resmi şube şeklinde faaliyet göstermektedir. Güçlü ve güvenilir bir sigorta acentesi şubesi olduğunuzda acenteliğinin sahip olduğu bütün ekranlardan fiyat alabilir poliçe oluşturabilirsiniz.
Sigorta Şubeliği İçin Gerekli Şartlar Nedir?
Bir sigorta acente şubesi açmak için gerekli şartlar aşağıda detaylıca listelenmiştir.
Şube Müdürü : İlk şart şube müdürü vasıflarına sahip olunmasıdır. Şube müdürlüğü şartları ise
- SEGEM belgesinin bulunması (Teknik Personel Yeterlilik Sınavı)
- Öğrenim düzeyine göre aşağıdaki mesleki deneyim süresini tamamlaması
- 4 yıllık “Bankacılık ve Sigortacılık” ya da “Aktüerya” mezunu ise sigorta sektöründe mesleki deneyim aranmaz
- 4 yıllık farklı herhangi bir bölüm mezunu ise sigorta sektöründe 18 ay mesleki deneyim aranır
- 2 yıllık “Bankacılık ve Sigortacılık MYO“ mezunu ise sigorta sektöründe 24 ay mesleki deneyim aranır.
- 2 yıllık farklı bir bölüm mezunu ya da lise mezunu ise şube müdürü olunamaz.
- 2008 ve öncesinde A acenteliği bulunan kişiler eğitim şartı aranmaksızın şube müdürü olarak atanabilirler.
- Sabıka kaydının bulunmaması.
Ofis: Bir diğer şart ise Sigorta Şubesinin uygun bir mekanda açılmasıdır. Şubenin , müstakil bir bina veya iş merkezi içerisinde; fiziki olarak ayrılmış , müstakil bir girişe sahip , başlı başına kullanılmaya elverişli bağımsız bir mekân olması ve bu mekânda yalnızca sigorta acenteliği faaliyeti yürütülüyor olması gerekmektedir.
Kuruluş masrafları: Sigorta Şubeliğinin açılması için gerekli masraflardır. Şube başvurusu sonrasında yapılan görüşmelerde Sigorta Acentesi tarafından belirtilir. Bu şartları sağlamanız halinde sizden talep edilmiş olan Sigorta Şubelik evraklarının tamamlanmasının ardından 2 hafta içerisinde şubelik resmi işlemleri tamamlanmış, şubelik açılışınız gerçekleşmiş olacaktır.